Kwadraatonderwijs en Praktijkklas

Streven naar het beste voor ieder kind betekent dat we ieder kind op zijn of haar eigen niveau willen blijven uitdagen! Zowel de kinderen die meer praktisch zijn ingesteld als de kinderen die op cognitief gebied meer kunnen. Daarom starten we in 2019 met zowel een praktijk- als hoogbegaafdheidsklas.
In de praktijkklas werken we met opdrachten op het gebied van techniek, groen, horeca en verzorging. Dit doen we in diverse bedrijven of instellingen en ook in eigen praktijklokalen.
In de kwadraatklas worden meer- en hoogbegaafde kinderen uitgedaagd op hun eigen niveau zodat ook zij goed tot hun recht komen.

Per januari 2019 start er een 'kwadraatafdeling' in Steenwijk. Voor deze afdeling zijn wij op zoek naar een tweede leerkracht kwadraatonderwijs (wtf 1.0)

Profiel leerkracht Kwadraatonderwijs

  • Heeft kennis van en inzicht in de speciale onderwijsbehoefte van deze groep leerlingen;
  • Heeft aantoonbare ervaring met en kennis van theorie over hoogbegaafdheid;
  • Heeft goede contactuele, sociale en pedagogische vaardigheden;
  • Is bereid om zich verder te scholen op het gebied van hoogbegaafdheid;
  • Is in staat om eigen kennis van en ervaring met hoogbegaafde leerlingen te delen met school- en zorgteams;
  • Durft los te laten: kan leerlingen begeleiden vanuit een coachende en ondersteunende rol;
  • Is gedreven om de leerlingen te inspireren, zodat hun talenten worden aangesproken en ontwikkeld;
  • Is in staat om zelfstandig te werken, onder verantwoordelijkheid van de beleidsmedewerker;
  • Heeft een eigen christelijke identiteit die zichtbaar wordt in de aangeboden werkwijze

Meer informatie:
Voor meer informatie over hoogbegaafdheid kijk je op de site van Kwadraat .

In januari 2019 starten ook de praktijklassen in Steenwijk, Zwartsluis en Ossenzijl. Voor deze afdeling zijn wij op zoek naar een tweede leerkracht voor de praktijkklas (wtf 1.0) die 'handig' is en kinderen kan laten excelleren op hun eigen niveau.

Profiel leerkracht Praktijkklas

  • Heeft kennis van en inzicht in de speciale onderwijsbehoefte van deze groep leerlingen;
  • Heeft goede pedagogische kwaliteiten en heeft oog voor kinderen met een specifieke hulpvraag;
  • Is in staat om eigen kennis van en ervaring met praktijkgerichte leerlingen te delen met school- en zorgteams;
  • Is creatief, ondernemend en initiatiefrijk;
  • Kan leerlingen begeleiden vanuit een coachende en ondersteunende rol;
  • Is gedreven om de leerlingen te inspireren, zodat hun talenten worden aangesproken en ontwikkeld;
  • Heeft een eigen christelijke identiteit die zichtbaar wordt in de aangeboden werkwijze;

Voor meer informatie en een film over de praktijkklas kun surfen naar deze site.

Solliciteren:
Motivatie en CV graag uiterlijk 7 januari 2019 mailen naar werken@accrete.nl t.a.v. Ankie Redder (hfd. personeelszaken). Voor meer informatie kun je contact opnemen met Peterjan Janssen, hoofd onderwijszaken Accrete. oz@accrete.nl / 06 - 20 26 16 45
De gesprekken vinden 's middags plaats op donderdag 10 januari of dinsdag 15 januari 2019.

Accrete biedt basisonderwijs en kinderopvang onder één dak!